Álláspiaci színesek

7 brutális hiba az álláshirdetésekben, amitől a jó jelöltek úgy menekülnek, mint a tűztől – Te vajon elköveted őket?

A legtöbb cég azt hiszi, egy álláshirdetés összedobása gyerekjáték: kiírjuk, megosztjuk, aztán majd özönlenek a szuperjelöltek.

Megosztás:

A legtöbb cég azt hiszi, egy álláshirdetés összedobása gyerekjáték: kiírjuk, megosztjuk, aztán majd özönlenek a szuperjelöltek. A valóság?
Sok hirdetés már az első sorban elbukik, és egyetlen rossz mondat is elég ahhoz, hogy a profik azonnal továbblapozzanak. Mutatjuk a 7 legdurvább hibát, amelyek 2025-ben garantáltan elriasztanak minden szakmailag tényleg figyelemre méltó jelentkezőt.

1. „Innovatív, dinamikus csapat” – és más teljesen üres bullshitek

Ha egy hirdetés nem mond el semmit arról, hogyan néz ki a napi munka, mivel kell foglalkozni és milyen célok várnak a jelöltre, akkor az nem álláshirdetés – hanem időpazarlás.
A szakemberek ma már konkrétumokat akarnak: valós feladatot, valós elvárást, valós környezetet. A marketing-szóvirágok csak egyet jeleznek: itt nincs tartalom.

2. Piac alatti fizetés? A neten egy perc alatt mém lesz

„Szenior fejlesztő nettó 350 ezerért” – ez nem álláshirdetés, ez önsorsrontás.
2025-ben minden szakember pontosan tudja, mennyit ér a munkája. Egy alulárazott ajánlat azt üzeni:
• a cég nem tiszteli a szakértelmet
• nincs tisztában a piac működésével
• vagy csak reméli, hogy talál valakit, akit „olcsón megúszhat”

Spoiler: nem fog.

3. Fizetés nélkül? Instant továbbgörgetés

A modern jelölt első kérdése: „Mennyit fizetnek?”
Ha ez nincs benne a hirdetésben, a bizalom el is szállt. A bértranszparencia ma már szűri a releváns jelentkezőket, erősíti a cég hitelességét, és sokkal professzionálisabb képet fest.
A fizetés elhallgatása viszont a leggyorsabb módja, hogy a jelölt más hirdetésre kattintson.

4. Helyesírási hibákkal teli, igénytelen szöveg – a profik rémálma

„Profi kommunikácio és kiváló írás képeségek.”
Ha a hirdetés hibás, rendezetlen vagy stílustalan, egyetlen dolgot üzen: a cég maga sem tartja fontosnak a profizmust.
A jelöltek számára egy hirdetés = az első benyomás a vállalati kultúráról.
Ha már itt problémák vannak, mi jöhet később?

5. A rettegett „multitasking pozíció”, ahol egy ember helyett háromra van szükség

„Marketinges, videós, fotós, grafikus, rendezvényszervező és tartalomgyártó egyben.”
Ez nem állás. Ez egy wishful thinking.
A túltömött, több szakmát egybepréselő hirdetések azt mutatják, a cégnek nincs szakmai víziója és nem érti a valós munkaerőigényt.
2025-ben már senki nem hiszi el, hogy egy ember egyszerre hat terület mestere.

6. Lehetetlen elvárások – amikor a HR-fantasy elszabadul

„Junior, min. 5 év tapasztalat. Legyél grafikus, 3D-s, UX-es és webfejlesztő egyszerre.”
Ilyenkor a szakma csak felnevet.
Az irreális követelménylista azonnal elriasztja a tehetséges jelölteket, ráadásul azt üzeni:
• a cég nem érti, mit keres
• nincs szakmai keretrendszer
• kaotikus belső működésre számíthat a munkavállaló

És ki jelentkezne ilyen helyre?

7. Jelentkezési tortúra – amikor a folyamat több időt vesz el, mint maga a munka

„Regisztrálj, tölts fel, válaszolj 30 kérdésre, adj meg referenciát, csatolj projekttervet…”
A jó jelöltek nem fognak órákon át adminisztrálni.
A túlbonyolított, többkörös online feladatok és regisztrációk azt üzenik:
„A cég nem tiszteli az idődet.”
Ez csak a nagyon magas fizetésű vagy szuper specialista pozícióknál működik. Minden más esetben visszatartja a legjobbakat.

Miért élet-halál kérdés a jó álláshirdetés 2025-ben?

Mert a hirdetésed a céges kultúra kirakata.
Ha átgondolt, konkrét, profi és őszinte, azt üzeni: érdemes nálatok dolgozni.
Ha viszont tele van bullshittel, hibával vagy irreális igényekkel, akkor pontosan azt az érzést kelti, amitől minden jó szakember menekül.

Szeretnéd, hogy a hirdetésed valóban működjön? Add fel professzionálisan a Jobinfo.hu-n – és érj el több releváns jelöltet!

avatar

A Jobinfo.hu szerkesztősége elkötelezett a minőségi tartalom és a naprakész információk iránt. Cikkeink célja, hogy segítsük olvasóinkat a munka világában való eligazodásban, karrierjük építésében és a legfrissebb munkaerőpiaci trendek megértésében.